Finalment la cobertura de les vies del tren fins el Pont de Moja serà una realitat
Adif ha adjudicat la redacció del projecte per integrar el ferrocarril a Vilafranca amb un pressupost d’1,46 milions d’euros.
D’aquesta manera, es desenvolupen les accions programades al conveni subscrit el juliol de 2023 entre Adif, Adif Alta Velocitat i l’Ajuntament de Vilafranca.
L’alcalde de Vilafranca, Francisco Romero, parla d’una molt bona notícia, perquè segueix el calendari acordat en el darrer conveni signat l’any passat.
L’àmbit d’anàlisi i actuació es correspon amb el recorregut de la línia d’amplada convencional i la Línia d’Alta Velocitat al tram comprès entre el Pont de Moja i l’Avinguda de la Pelegrina.
Amb l’objectiu de seleccionar una solució més eficient i amb millor encaix a la trama urbana, es redactarà un estudi de solucions tècniques que inclourà una sèrie d’actuacions principals.
Es proposa un nou cobriment de les dues línies, entre l’actual Pont de Moja i el tram ja cobert. També es planteja la coberta de part del recorregut de la línia convencional a la zona de l’estació contigua a l’edifici de viatgers i la millora de l’accessibilitat a l’estació actual entre el nivell vestíbul i la zona d’andanes.
També es contempla la disposició de diferents trams de pantalles acústiques a zones sensibles entre el carrer Mossèn Trens i l’Avinguda de la Peregrina, així com al Parc del Poble Nou.
Un cop estudiades pr part de l’Ajuntament i aprovades per Adif les possibles solucions constructives recollides a l’estudi, es redactarà un projecte bàsic i un projecte constructiu. El contracte, adjudicat a la Unió Temporal d’Empreses formada per Ingerop T3 i Barcelona Engineering Workshop, compta amb un termini d’execució de 30 mesos, dels quals 18 corresponen a la redacció del projecte i la resta a tasques de suport a fase d’obres.
Si es continua el calendari previst les primeres obres a Vilafranca podrien començar la tardor de l’any 2026.