Dissabte, 17 de maig de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Fòrum d’Escoles Verdes de l’Alt Penedès i el Garraf a Vilafranca

Vilafranca ha acollit aquest dijous el Fòrum d’Escoles Verdes de l’Alt Penedès i el Garraf, amb bona part de les activitats centralitzades a L’Escorxador.

La jornada, que ha tingut lloc durant tot el matí, ha comptat amb la participació de 17 centres educatius, entre els quals les escoles Mas i Perera, Delta – Espiga i Vedruna de Vilafranca. També hi ha participat els Centres de Recursos Pedagògics de l’Alt Penedès i el Garraf i els Serveis Territorials.

La benvinguda institucional ha anat a càrrec de la regidora d’Educació Gemma Romeu i del representant del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica Roger Espluga. També hi ha intervingut, en nom de l’alumnat, Laura Conill, de l’escola Vedruna Vilafranca.

Les Escoles Verdes són centres educatius compromesos amb la sostenibilitat que treballen per fomentar una educació ecosocial que transformi el centre educatiu i el seu entorn. Actualment, hi ha més de 800 centres que formen part de la Xarxa d’Escoles Verdes.

Espluga explica els eixos que segueixen els centres que compten amb el distintiu d’Escola Verda.

Els Fòrums d’Escoles Verdes, com el que s’ha fet a Vilafranca, són trobades territorials en les quals participa alumnat i professorat que serveixen per intercanviar experiències.

En aquesta ocasió, per exemple, des de l’escola Mas i Perera presentaven el seu projecte d’hotel d’insectes, com expliquen la Júlia i l’Adrià.

Als fòrums, els i les mestres també reben petites formacions mentre que l’alumnat participa en activitats dinamitzades. La coordinació de la trobada ha anat a càrrec de Fundesplai.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: