Dijous, 24 d'abril de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

«Calendari i compromís econòmic» per millorar la mobilitat al Penedès

Els alcaldes de les quatre capitals de comarca de la Vegueria Penedès s’han reunit aquest dimecres a Vilafranca.

És la tercera trobada que fan per treballar «de manera coordinada pel progrés i la cohesió» de la Vegueria.

Després d’una visita al Vinseum, han atès els mitjans de comunicació per parlar dels diferents reptes que tenen per davant. En l’àmbit de la mobilitat, els alcaldes han valorat amb satisfacció el consens mostrat al Parlament de Catalunya, amb l’aprovació la setmana passada d’una moció presentada per Junts per impulsar diverses mesures de millora del servei de transport públic a la Vegueria Penedès.

Recorden que fa temps que reclamen una «planificació eficient que garanteixi un bon servei de rodalies i autobusos» i insisteixen a afirmar que «la millora del transport públic de proximitat és compatible amb el desenvolupament d’infraestructures estratègiques a llarg termini». La parada de regionals a Vilafranca, el tren orbital o l’eix transversal ferroviari de mercaderies són els principals exemples. Per tot plegat, demanen «un calendari i un compromís econòmic».

La millor connectivitat amb Barcelona i Tarragona és una reivindicació unànime que ja es recollia a l’anomenada Declaració de Vilafranca.

Els alcaldes també creuen que tota la Vegueria del Penedès hauria d’estar unificada en una sola zona tarifària i que aquest pas es pot fer amb les eines actuals, referint-se al model de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

També es demana potenciar el transport públic per carretera entre les quatre capitals, ampliant fins al Vendrell l’actual servei que circula diàriament entre Igualada, Vilafranca i Vilanova.

L’alcalde del Vendrell també reclamava que els serveis s’adeqüin al creixement de la població, tenint en compte que el Baix Penedès està concentrant darrerament un important creixement demogràfic.

Per la seva part, l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, parlava de la C-15 com a exemple d’infraestructura que ha unit les capitals de la vegueria i tot el territori del Penedès.

Castells demanava solucions per al tram que ha quedat amb un sol carril per sentit, de Cabrera d’Anoia a la Torre de Claramunt, a l’Anoia.

Finalment, l’alcalde de Vilanova i la Geltrú, Juan Luis Ruiz, recordava que els penedesencs «volem viure i treballar al Penedès» i demanava tenir en compte la idiosincràsia d’aquest territori.

Els alcaldes també s’han referit al nou Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya tot destacant que els permetrà impulsar «projectes municipals fonamentals».

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: