L’encesa dels llums de Nadal i el Black Friday arranquen una campanya comercial optimista
Des de Vilafranca Activa s’ha aparcat la pista de gel i s’ha apostat per fer la campanya “Compra, Rasca i Guanya” on es repartiran 15.000€ en premis d’entre 5€ i 100 euros a bescanviar per compres.
Amb l’encesa dels llums de Nadal que va tenir lloc divendres es va donar el tret de sortida a la campanya nadalenca a Vilafranca. Una campanya que constarà d’activitats de tota mena i per a tots els públics fins Reis. Amb la vila més il·luminada que mai arrenca, també, el període en què els comerços esperen vendre més.
Divendres al vespre va començar el Nadal a Vilafranca. L’encesa dels llums a càrrec de la Fada Lua, amb una plaça de la Vila plena a gom a gom, no només simbolitzava l’inici de les activitats nadalenques sinó també significava l’inici de les compres de Nadal, una campanya comercial que les botigues esperen amb moltes ganes. Enguany des de Vilafranca Activa s’ha aparcat la pista de gel i s’ha apostat per fer, durant tot el mes de desembre, la campanya “Compra, Rasca i Guanya” on es repartiran 15.000€ en premis d’entre 5€ i 100€ a bescanviar per compres, entre l’1 i el 31 de desembre. A més també ha posat en marxa un parc nadalenc a la plaça Jaume I.
La gent normalment s’espera a fer el gruix de les compres de Nadal a última hora però de l’entitat comercial són ja molt optimistes amb les vendes que animaran molt al comerç de proximitat, que tant ho necessita
L’arrancada va coincidir també amb el Black Friday, que oficialment era divendres, però que les botigues cada cop comencen abans i allarguen més. Una de les peces que més venen pels descomptes del Black Friday són els abrics i anoracs perquè són les peces més cares i, per tant, on la rebaixa val més la pena. Molta gent aprofita també per comprar alguns regals de Nadal o roba per les festes.
Des d’Anther s’explica que ara ha canviat la tendència en moda i que ja no hi ha tanta diferència de vestuari entre els dinars i sopars de Nadal i el dia a dia ja que les peces de festa es combinen també amb d’altres més informals.
Per la seva banda, des d’Espardenya.cat la seva dependenta, Helena Benvibre, vol posar en valor la importància del comerç de proximitat
Tot i que el seu producte estrella son les espardenyes, ara el que venen més són les sabatilles d’estar per casa i també els mitjons, sovint per regalar.
Finalment un altre sector que veu amb esperança aquesta campanya nadalenca és el de la venda d’electrodomèstics, que ha fet ja ofertes que han funcionat molt bé. Lluís Arias és l’encarregat del Milar Morató
Ara venen per davant, doncs, uns dies intensos, amb obertura comercial autoritzada en dies festius, que s’acompanyaran d’altres activitats organitzades per l’Ajuntament i que dinamitzaran la vila durant aquests dies. La més pròxima és aquest dijous, a les cinc de la tarda, amb l’obertura de la Fira de Santa Llúcia de la rambla Nostra Senyora.
Recordem que l’agenda nadalenca a Vilafranca compta amb diverses novetats com ara la Santa Harmonia on l’escola Artèria i les corals de Vilafranca oferiran dues actuacions a les escales de Santa Maria el 13 i 30 de desembre a la tarda.