Diumenge, 8 de setembre de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca
POUM i mobilitat centren les propostes de l’Ajuntament a l’avantprojecte del Pla Territorial

POUM i mobilitat centren les propostes de l’Ajuntament a l’avantprojecte del Pla Territorial

L’Ajuntament de Vilafranca demana que l’avantprojecte de Pla Parcial Territorial del Penedès respecti el POUM i prioritzi la millora del transport sostenible de viatgers

Divendres passat va finalitzar el període de presentació de suggeriments a l’avantprojecte del Pla Parcial Territorial del Penedès que ha presentat el govern de la Generalitat de Catalunya. L’Ajuntament de Vilafranca ha presentat propostes i aportacions en els tres grans blocs en què s’estructura el document: assentaments, espais oberts i infraestructures.

Assentaments

Respecte als assentaments, l’Ajuntament demana que el creixement de població previst com a capital de comarca vagi acompanyat d’una previsió d’ampliació de serveis; i que l’ampliació del parc d’habitatge social per aconseguir l’objectiu de solidaritat urbana vagi acompanyat del finançament corresponent per part de la Generalitat. Pel que fa als polígons d’activitat econòmica, se sol·licita que se separin els teixits de producció d’activitat econòmica i logística i es recorda que el POUM de Vilafranca no admet la logística.

Espais oberts

Quant als espais oberts, les propostes són descartar els àmbits de la Serreta i entorn de Sant Pau, que en el POUM són de protecció agrícola i paisatgística, com a aptes per a la implantació de plaques fotovoltaiques; reforçar la protecció del paisatge de la vinya a la plana del Penedès; i, respecte la connectivitat ecològica, es considera important que el document reflecteixi l’existència dels cursos fluvials de la rieres de l’Adoberia, Porroig i Llitrà. Entre les propostes, l’Ajuntament demana tenir en compte les determinacions sobre el vector de l’aigua i la sequera, amb mesures concretes per a garantir la disponibilitat de l’aigua.

Per últim, pel que fa a les infraestructures, l’Ajuntament de Vilafranca ha adjuntat a les seves propostes de millora l’estudi sobre l’estació de regionals. També es proposa modificar el recorregut de la nova línia de ferrocarril per a mercaderies, optant per l’Eix transversal ferroviari per al transport de mercaderies de la península amb Europa i evitant el pas pel nucli urbà de Vilafranca del Penedès.

Infraestructures

Pel que fa a les comunicacions entre Vilafranca i Vilanova, es demana planificar i executar definitivament la línia orbital ferroviària o una alternativa que permeti fer possible aquest trajecte amb un transport col·lectiu sostenible. També se sol·licita que s’allarguin les línies convencionals ferroviàries de passatgers RT2 Tarragona i R8 UAB-Granollers, fins a Vilafranca. Entre les actuacions de millora i condicionament de l’AP-7 es demana que s’incorpori la previsió de completar els enllaços en direcció Sud cap a Tarragona en els accessos Centre i Nord al seu pas per Vilafranca del Penedès.

Finalment i referent a la proposta de ronda de circumval·lació de Vilafranca que fa l’avantprojecte del PTP, l’Ajuntament demana que es pugui mantenir el seu caràcter de xarxa viària saludable.

L’Ajuntament de Vilafranca també insta la Generalitat a que les administracions locals tinguin «una major participació» en les fases futures de la tramitació del Pla, ja que en l’avantprojecte aquest aspecte «no s’ha tingut prou en compte».

Després d’aquest període d’informació al públic, el Pla Territorial haurà de seguir amb la seva tramitació amb una aprovació inicial que estarà sotmesa de nou a un període d’informació al públic.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: