L’ajuntament treballa per estendre el programa de rehabilitació als locals buits de Vilafranca
El comerç vilafranquí travessa una situació complicada arrel de la pandèmia i la irrupció de les vendes online, però es manté optimista.
Divendres tenia lloc la tercera edició de la Nit del Comerç organitzada per l’associació de comerciants Vilafranca Activa en la qual es van lliurar reconeixements a comerços, professionals i entitats compromesos amb la promoció del comerç de proximitat. A l’acte va assistir el director general de Comerç de la Generalitat, Jordi Torrades. Torrades posava de relleu la problemàtica dels locals buits amb que es troben molts municipis catalans i assumia la responsabilitat, des de l’administració, d’establir polítiques per mantenir els locals oberts i dinamitzar les zones comercials.
La regidora de comerç de l’ajuntament de Vilafranca, Lourdes Sánchez, assenyalava que el comerç vilafranquí es troba en una «situació complicada» i és per aquest motiu que el consistori està duent a terme un estudi dels locals buits i treballant per estendre el programa de rehabilitació, que s’està fent en habitatges, també als locals.
Des de l’associació de comerciants Vilafranca Activa, Xavier Lecegui, reconeix que la situació actual és dura però la sensació és d’optimisme i de que el comerç de la vila, poc a poc, està revifant.
Lecegui valora positivament l’ús de les xarxes socials dins del sector per a donar-se a conèixer però té clar que la base del comerç de proximitat és la presencialitat i les relacions de tú a tú. El mateix opina la propietària de Calcedonia Vilafranca, Mònica Carabias. Carabias argumenta que el gènere que ven a la seva botiga és millor «tocar-lo i veure’l en directe» abans que comprar-lo per internet.
En el cas de la botiga Ca la Madrona també s’han vist afectats per l’auge de les vendes online però, tal i com explica la seva responsable Antònia Bonell, el client està més satisfet amb el producte quan compra directament a la botiga física. Segons Bonell els principals inconvenients de comprar per internet és que, sovint, la qualitat, les mides o les característiques del producte no coincideixen amb les expectatives.
Després d’uns anys durs per la pandèmia, des de Vilafranca Activa es mostren optimistes i, amb l’objectiu de mantenir una dinàmica positiva, ja estan treballant en diferents campanyes com la promoció de la targeta de fidelització o, al costat de l’ajuntament, en temes com l’aparcament i la senyalització, entre altres.