La Comissió d’Inclusió de l’Escola Baltà Elias esdevé un referent més enllà de la comarca
És per això, que han organitzat una xerrada per empoderar a més famílies perquè la creïn als seus centres educatius.
L’educació inclusiva està a l’ordre del dia entre les escoles i les famílies. Garantir l’oportunitat de formar part d’una classe i aprendre és essencial, indiferentment de qualsevol diferència. De fet, l’educació inclusiva busca desenvolupar una docència que valori i respecti aquestes diferències, veient-les com una oportunitat per optimitzar el desenvolupament social.
Per aquest motiu, per tal de garantir la inclusivitat transversal en tots els àmbits de la vida, des de les escoles ja fa temps que s’està posant la mirada en tots els aspectes que la fan més inclusiva. De fet, des de l’Escola Baltà Elias treballa en una Comissió d’Inclusió, que penja de la junta de l’AFA podent incidir en aspectes com són el menjador o que les activitats extraescolars comptin amb vetlladors. En tan sols tres anys la comissió d’inclusió del Baltà ha esdevingut una referent més enllà de la comarca. És per això, que han organitzat una xerrada per empoderar a més famílies perquè la creïn als seus centres educatius.
No és la falta de motivació o legitimació el que dificulta la inclusió en les escoles. El repte, és dur-ho a terme, convertir les idees en acció. Referir-nos a l’escola inclusiva ens remet, ineludiblement, a la seva implementació, a portar-ho a la pràctica.
La Trini Bové explica quines són les principals preocupacions que plantegen les famílies i les principals dificultats amb les quals es troben a l’hora d’engegar la comissió.
De fet, és per aquest motiu que han organitzat la trobada amb membres de la comunitat educativa, per teixir xarxa. Per la seva part, des de l’aFFaC, Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya, la seva tècnica territorial mostra el paper que tenen des de les institucions per ajudar les famílies a tirar endavant iniciatives com la comissió d’inclusió.
Tere Franc també posava en manifest que les famílies estan posant el seu granet de sorra per aconseguir canvis reals a la societat.
A més de les AFA, qui té un paper fonamental en el desenvolupament de la societat són els i les docents. Des de l’escola La Pau de Sant Sadurní estan tirant endavant una nova comissió d’inclusió i entre les famílies i l’equip directiu estan engegant la iniciativa.
De fet, docents expliquen que en molts moments no poden dedicar l’atenció que voldrien a tots els alumnes que tenen classe per manca de recursos.
Teixir xarxa i servir com a exemple per altres centres i famílies és l’objectiu de la comissió d’inclusió de l’Escola Baltà Elias, que sempre ha seguit l’objectiu de vetllar per les oportunitats d’aprenentatge de tots els alumnes.
Apostar per l’educació inclusiva vol dir, alhora, treballar per una educació crítica, democràtica i innovadora, i suposa reconèixer el dret fonamental a l’educació sota el precepte d’igualtat, equitat i no discriminació, entenent la diferència com a font d’aprenentatge i creixement social.