Incertesa a les escoles públiques per l’organització de les tardes de setembre
Els centres educatius posen sobre la taula també la falta de monitors per cobrir la proposta de lleure de les tardes
Aquesta setmana ha començat un nou curs escolar, amb diverses novetats, com ara l’horari lectiu d’aquest mes de setembre que serà de nou del matí a una del migdia, amb servei de menjador i amb activitats d’oci educatiu a la tarda amb monitors externs, sense cost extra per a les famílies perquè els alumnes es puguin quedar a l’escola fins a dos quarts de cinc com fins ara.
El problema que es troben moltes escoles és que no saben encara el número exacte de nens i nenes que es queden a les tardes perquè moltes famílies encara són de vacances i sovint els està costant més organitzar aquestes tardes de lleure que no pas el curs escolar. És el cas, per exemple, de l’escola Pau Boada. Ens ho explica la seva directora, Imma Badell
Badell explica que des del Departament d’Educació el que es pretén és que les escoles elaborin una proposta de lleure educatiu a les tardes i l’introdueixin a la programació del centre, però creuen que, tot i que l’objectiu d’ajudar a les famílies a conciliar és del tot justificat, la proposta s’ha fet sense preparació i, a més, falten monitors.
Des del mateix Pau Boada la coordinadora de menjador, Anna Parés, apunta les dificultats que han tingut per trobar monitors ja que és complicat trobar persones que vulguin o puguin treballar només una hora a la tarda.
Per tot plegat Parés considera que, la de les tardes, és una proposta que s’hauria d’haver planificat millor.
La majoria d’activitats que fan a les tardes són jocs, tant dirigits com lliures, tal com ens explica la Juliana, que juntament amb la Maria i l’Èric, alumnes del Pau Boada, participen en les activitats de tarda.
Des de l’escola Mas i Perera comenten que el centre treballa en la proposta de monitoratge a les tardes des del mes de juny i que, tot i que els ha costat molt trobar monitors, finalment ho han aconseguit i del que es tracta ara és d’adaptar-se a la situació. Al Mas i Perera dilluns hi van anar 218 infants, una mica més del 50% de l’alumnat total del centre, que té 405 alumnes. Ens explica les dificultats per trobar monitors Quima Baena, coordinadora de les tardes d’aquest mes de setembre.
Per la seva banda, des de l’empresa Esport i i Lleure, Mireia Martí explica que els ha costat trobar monitors a la comarca per poder cobrir aquesta hora de les tardes als centres educatius, sobretot per les escoles més grans, que en necessiten més, però que finalment els han pogut completar:
Des d’Esport i Lleure volen destacar que la tasca de monitor és una tasca adequada per a la gent jove perquè és un treball que es pot compaginar amb els estudis o fins i tot amb altres feines.