Els docents noten el desgast emocional i esperen poder acabar el curs escolar amb normalitat
El col·lectiu docent reconeix un cert esgotament per la llarga pandèmia, que s’arrossega des del curs 2019-2020, i espera anar retornant a la normalitat en els propers mesos.
Aquests darrers mesos han estat especialment complicats, i han reforçat tot la sensació d’incertesa i canvis constants que s’ha viscut en les escoles en aquests tres darrers cursos.
El retorn a les aules després de les festes de Nadal i Reis ha estat força complicat i ha comportat un desgast important per els mestres. Els cursos de primària han estat els que més han notat els efectes de la sisena onada, amb molts infants confinats, baixes de mestres i una impossibilitat de poder planificar activitats gairebé a dos dies vista. En aquest marc, la coordinadora de primària de l’escola Montagut, Marta Boher, apunta però que tenen la sensació que aquests darrers dies la situació ha millorat i espera poder arribar a final de curs amb el màxim de normalitat.
La situació però afecta tot el cicle educatiu, i per exemple la tutora d’un grup de I3 de l’escola Montagut, la Carlota Blanch, destaca l’esforç que es fa per acomplir els objectius pedagògics del curs. La incertesa del dia a dia comporta sovint sensació de frustració i neguit.
Des de l’escola Cristòfor Mestre, el seu cap d’Estudis Sergi Muñoz insistia en recordar que ha estat complicat planificar el dia a dia dels centres, ja que tot canvia molt ràpidament. El desgast que ha patit el col·lectiu dels docents ha estat important, remarca Muñoz, que ha destacat també la col·laboració de les famílies per tirar endavant en aquests mesos complicats.
Cada centre ha anat aplicant les diferents mesures en cada ocasió per mirar d’atendre els seus alumnes de la millor manera. Al Montagut per exemple han mantingut les connexions amb els alumnes confinats per mirar de seguir els temaris; mentre que al Cristòfor Mestre van preparar feines que penjaven a la web per tal que es poguessin fer des de casa.
En aquest sentit, les famílies han anat també adaptant-se el millor que han pogut, i amb realitats molt diferents. Alguns han pogut fer un acompanyament als seus fills i filles tot teletreballant a casa quan a calgut; però en altres casos no s’ha disposat ni dels mitjans ni de les possibilitat de fer aquest acompanyament.
Toni González és pare de dos infants de primària de l’escola Mas i Perera, i explica que en el seu cas han anat normalitzat la situació dels diferents confinament tot treballant i tenint cura dels infants.
Des de les famílies s’apunta un cert temor a que els constants confinaments i seguiments de les classes telemàtiques, puguin comportar dificultats per assolir el temari a final de curs. Des dels centres però, es considera que els dos darrers cursos que s’han vist afectats per la pandèmia s’han fet els esforços necessaris per garantir l’assoliment dels coneixements necessaris, i es té l’esperança que si en els propers dies la situació es va normalitzant es pugui arribar a final de curs amb la tranquil·litat d’acomplir els objectius educatius que s’han marcat.