Un 20% de les consultes que es reben al Servei de Consum tenen a veure amb compres per internet
El 15 de març és el Dia Mundial de les Persones Consumidores i arrenca una campanya per evitar els riscos de seguretat i privacitat en compres i contractacions en línia.
El 15 de març és el Dia Mundial de les Persones Consumidores i, per aquest motiu, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Vilafranca, fan una campanya de difusió dirigida a la ciutadania amb l’objectiu d’evitar els riscos en compres i contractacions per internet. Les compres a distància, fetes a domicili, per telèfon i per Internet, suposen ja més del 50% de totes les que es realitzen. I són ja un 20% de les consultes i reclamacions que es reben al Servei Municipal de Consum.
La tècnica de Consum de l’Ajuntament de Vilafranca Gabi Giralt explica que moltes de les consultes tenen a veure amb la recepció del producte o amb la seva devolució.
Cal tenir present que, en cas de disconformitat, es pot reclamar al servei d’atenció al client de l’empresa per un mitjà que en quedi constància. Si en el termini de 30 dies no s’ha obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, es pot contactar amb el Servei Públic de Consum del municipi o de la comarca.
Des de fa dècades Vilafranca disposa d’un Servei Municipal de Consum per tal de d’informar i assessorar sobre els drets i deures de les persones consumidores i sobre com exercir-los.
Durant l’any 2020, el Servei Municipal de Consum ha atès 1.574 sol·licituds i ha tramitat 510 reclamacions per les vies de la mediació i l’arbitratge de consum.
Les matèries en què s’han rebut més reclamacions són telecomunicacions (379), subministraments bàsics (170), comercialització de productes (136), serveis professionals (804) i habitatge (52). També s’han fet 79 inspeccions informatives.