Les escoles de Vilafranca treballen fent un acompanyament emocional i educatiu personalitzat
Dins del sector de l’ensenyament, tant alumnes com professorat, porten confinats i treballant des de casa des del passat 13 de març.
Aquesta nova situació els ha portat a reinventar-se a uns i altres, des de la manera de comunicar-se fins a la de treballar. Tal i com explica la directora de l’Estalella i Graells, Mònica Calaf, els primers dies de l’estat d’alarma l’escola es va dedicar a estudiar la situació de cadascuna de les famílies, prioritzant sempre el seu benestar. És evident que cada casa té una situació i que cada alumne és diferent, per això creuen que durant tot aquest tercer trimestre han de fer un acompanyament emocional i una acció educativa amb cada infant del tot personalitzada.
Els i les mestres s’estan centrant en fer que els nens i nenes no perdin el fil i se sentin acompanyats. Però Calaf afegeix que aquesta situació tan excepcional també està aportant molt d’aprenentatge als infants.
La directora de l’Estalella recordava que també s’haurà de tenir en compte la trajectòria dels alumnes a l’hora de l’avaluació.
Des del col·legi Vedruna – Sant Elies, la seva directora Àngels Guardiet explica que, tot i que la situació és nova i incerta per a tothom, la immensa majoria de l’alumnat, així com tot el professorat, s’ha pogut adaptar ràpidament a les condicions que ha implicat el confinament. Guardiet parla de «trobar l’encaix» entre escola, família i alumne.
Sobre l’avaluació, Guardiet explica que, de moment, «no hi ha directrius clares per part del Departament d’Educació», però opina que més que «la quantitat» s’ha de valorar «la qualitat».
Per la seva part, el Departament d’Educació va començar la setmana passada el procés de repartiment de 22.000 dispositius amb connectivitat a alumnes que no en disposen per seguir el curs des de casa.