Els centres d’ensenyament estan a l’espera que es concreti com ha de finalitzar el curs
Els centres vilafranquins de primeria no han rebut cap concreció sobre com aplicar les mesures que s’han anunciat a la premsa, mentre que a secundària treballen ja en les línies que s’han apuntat.
Aquest dimecres es feia públic que el Ministerio de Educación y Formación Profesional acordava amb les Comunitats Autònomes un seguit de mesures per tal d’encarar el tercer trimestre d’aquest curs escolar. A grans trets, i perquè els estudiants no perdin el curs i puguin continuar avançant en la seva formació, tenint en compte de manera especial la situació dels més vulnerables, l’avaluació serà contínua, la promoció de curs serà la norma general i la titulació ha de ser la pràctica habitual per a aquells alumnes que finalitzen 4t d’ESO o 2n de Batxillerat i FP. Una decisió que, en tot cas, serà presa pel claustre de professors en el seu conjunt.
Un seguit de directrius però, que segons ha pogut constatar Ràdio Vilafranca i Penedès Televisió, els directors dels centres de primària de la vila encara no han rebut especificats i que diuen han conegut bàsicament a travès de les notícies i declaracions fetes per els responsables del Departament. Per aquest motiu han preferit esperar a conèixer més el detall de les mesures per valorar-les i veure com poden afectar els seus centres.
Amb qui sí hem pogut parlar és amb la directora de l’Institut Eugeni d’Ors, Dolors Arbós que ha explicat que amb les notícies que han anat apareixent les línies a treballar són les que ja estaven duent a terme, però que evidentment cada centre haurà d’adaptar a les seves realitats. Considera també que cal més concreció sobre tot a l’hora de saber com fer les avaluacions.
Una de les prioritats és facilitar als alumnes l’accessibilitat dels alumnes de 4at d’ESO, 2on de Batxillerat i cursos finals dels cicles formatius a internet per tal de poder seguir amb la seva formació. Arbós explica que ja utilitzen habitualment la seva plataforma digital, i que està responent bé a aquest sobre esforç. Des de l’Institut remarquen que no es tracta de reproduir el model presencial, sinó principalment de dotar de continguts i material la seva plataforma per tal que ofereixen eines útils als alumnes per continuar la seva formació. I al mateix temps que es pugui fer un retorn als alumnes de la feina que fan.
Segons les directives del Ministeri i el Departament, aquest tercer trimestre que acaba de començar s’aprofitarà per a la recuperació, el repàs i el reforç amb activitats globalitzadores i interdisciplinàries i degudament tutoritzades. L’activitat se centrarà en els aprenentatges i competències imprescindibles evitant sobrecarregar a l’alumnat.
A més, durant aquest període, les administracions i centres educatius fan un especial esforç per identificar l’alumnat que no està connectat i preparant plans específics de recuperació de l’enllaç escolar i de reforç que els ajudin a reincorporar-se a l’activitat educativa tan aviat com sigui possible.
Recordem que durant l’estiu, les administracions organitzaran o donaran suport a la realització d’activitats de reforç voluntàries combinades amb activitats lúdiques, comptant amb el concurs de voluntariat i en contacte amb els centres educatius i els seus docents.
Tal com es va acordar en l’anterior Conferència Sectorial, celebrada a finals de març, la selectivitat se celebrarà entre el 22 de juny i el 10 de juliol a convocatòria ordinària i abans de l’10 de setembre a convocatòria extraordinària, sempre que la evolució de la pandèmia ho permeti.