Divendres, 22 de novembre de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Posicionar el Gall del Penedès i desestacionalitzar el consum objectius del Pla Estratègic

El Consell Regulador de la IGP Gall del Penedès considera que tenint un producte de primera qualitat cal posicionar-lo millor davant dels consumidors i que es consumeixi durant tot l’any.

Aquest dilluns al matí s’ha presentat a la seu del Consell Comarcal el Pla Estratègic del Gall del Penedès, un projecte que s’ha estat treballant aquest darrer any conjuntament des del Consell Regulador de la IGP del Gall del Penedès i la Fundació Alícia.
La Consellera d’Agricultura del Consell Comarcal, Sílvia Pérez, la regidora de Turisme de l’Ajuntament de Vilafranca, Dolors Rius, el president del Consell Regulador de la IGP Enric Ferré, el director de la Fundació Alícia Toni Massanés i el president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès XAvier Lluch han reflexionat sobre el moment actual del gall penedesenc i els treballs de futur més immediat per potenciar-lo.
En aquest sentit, Enric Ferré ha explicat que s’ha avançat molt en aquests darrers anys, des de que el desembre de 2016 es va assolir el segell de la IGP i ja es van poder etiquetar aquella Fira del Gall els animals amb aquesta identificació. Però al maig de 2018 des del Consell Regulador de la IGP es va valorar que calia millor el posicionament i la percepció que tenien els consumidors del Gall del Penedès, i per això es va acordar elaborar un pla estratègic. Tenint un producte de primera qualitat com el que ja es té, calia potenciar-lo i desestacionalitzar-ne el consum, que encara ara està molt centrat en Nadal i Festa Major.
De fet, actualment es podria dir que el 80% dels galls del Penedès es consumeixen durant les festes nadalenques.
Des de la Fundació Alícia, el seu director Toni Massanés s’insistia en la idea de treballar per ajudar a posicionar un producte que ja és excel·lent i que té molts reconeixements; però que encara no ha assolit per part dels consumidors ser considerat com un producte de consum habitual. Per això s’ha decidit treballar sobre quatre eixos que han d’ajudar a posicionar el producte i fer-ne canviar la percepció entre els consumidors. Es treballarà doncs sobre sostenibilitat, identitat, benestar animal i salut com a elements a potenciar. Uns valors que en principi no són gastronòmics, però que hi van lligats.
El pla s’haurà de desenvolupar a partir d’ara per tal de potenciar el consum de Gall del Penedès. Un producte que, com van explicar des del Consell Regulador, ara mateix té més presència en mercats de Barcelona que no pas a Vilafranca i comarca.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: