![S’han fet millores a les escoles Baltà i Elias i Pau Boada, i a la llar municipal l’Enxaneta](https://www.rtvvilafranca.cat/wp-content/uploads/2019/09/unnamed-3-835x462.jpg)
S’han fet millores a les escoles Baltà i Elias i Pau Boada, i a la llar municipal l’Enxaneta
Aquest estiu, com és habitual cada any, s’han executat diversos treballs de millora en els diferents centres educatius de Vilafranca.
Aquests treballs es realitzen durant l’aturada estiuenca, per tal de no interferir l’activitat lectiva que ha d’iniciar-se el proper dia 12 de setembre. Les millores han anat a càrrec del Departament d’Educació de la Generalitat, a través del programa Reforma, Ampliació i Millora de centres educatius, i de l’Ajuntament.
L’Ajuntament ha executat les obres de climatització de la llar municipal d’infants l’Enxaneta, per import de 48.000 euros. Aquesta intervenció s’ha realitzat en dues fases, la primera l’estiu de 2018 i la segona aquest any.
Pel que fa a les escoles públiques d’educació infantil i primària, destaquen aquest estiu les intervencions a l’escoles Baltà i Elias i Pau Boada. A l’escola J. Baltà i Elias, s’estan reparant les esquerdes que han aparegut a l’edifici, tant a l’edifici d’educació infantil com a l’edifici principal. A l’escola Pau Boada també s’hi està fent una intervenció important de millora, amb la renovació de tota la coberta, i la conseqüent millora dels aïllaments.
Aquestes dues obres tenen un pressupost global d’uns 100.000 euros.
L’Ajuntament de Vilafranca destina més 1.200.000 d’euros anuals per fer front a les tasques de sosteniment dels edificis educatius, amb el manteniment i subministraments, la neteja i les consergeries.