Fins al 10 de juny la R4 circula en via única de l’Arboç al Vendrell amb retards de 10 minuts
Adif ha iniciat aquest diumenge una nova fase de les obres per la implantació de l’ample internacional en el tram Martorell-Sant Vicenç de Calders del Corredor Mediterrani.
Els treballs de les actuacions al tram Martorell-Sant Vicenç de Calders es van iniciar el passat mes de març en diferents trajectes entre La Granada i Vilafranca i entre Martorell i Sant Sadurní. A aquesta nova fase, les operacions s’allarguen al tram L’Arboç-El Vendrell, on s’instal·laran aproximadament 20.000 travesses a una de
les dues vies generals del trajecte. El muntatge de travesses tindrà continuïtat en posteriors fases durant els propers mesos, i està previst que a partir del 10 de juny les operacions avancin, també amb la col·locació de noves travesses i d’altres treballs auxiliars a l’altra via general al trajecte L’Arboç-El Vendrell.
Donada la complexitat tècnica de les operacions i de la necessitat d’actuar a l’àmbit de la plataforma i sobre el conjunt d’element del sistema ferroviar, Adif ha realitzat una planificació en diferents fases de les obres amb l’objectiu de reduir les afectacions sobre la circulació de trens.
Per aquest motiu, a la segona fase que s’ha iniciat aquest diumenge passat i fins el 10 de juny, es circularà per via única entre L’Arboç i El
Vendrell, el que reduirà la capacitat operativa del trànsit de trens a
aquest trajecte. Els trens de la línia R4 registraran un increment del temps
de viatge entre L’Arboç i Sant Vicenç de Calders de 5 minuts en sentit
nord i uns 10 minuts en sentit sud. D’aquesta manera, s’han modificat els horaris en aquest tram per així mantenir la programació actual al trajecte Vilafranca-Barcelona.