La targeta Vilafranca comerç es consolida com a eina de potenciació comercial
El comerç de Vilafranca va registrar compres valorades en més de 500.000 euros amb la targeta de fidelització durant la campanya de Nadal. Es van generar gairebé 15.500€ en descomptes vinculats.
Aquest és el balanç del programa de fidelització de Vilafranca Comerç del passat mes de desembre. Un balanç, que sumat a les dades dels quatre anys d’existència de la targeta de fidelització Vilafranca Comerç permeten disposar d’una informació important de cara a donar resposta a les necessitats dels diferents sectors comercials i les seves inquietuds, com explica la gerent de l’associació Centre Vila, Cristina Bundó.
Entre les dades més destacades d’aquest període de Nadal, hi ha els tímids resultats de vendes del cap de setmana de la Fira del Gall, tot i la gran afluència de públic. Segons les dades registrades per la plataforma de fidelització, el divendres 16 de desembre es van produir el triple de vendes que el dissabte 17, quan tradicionalment aquest havia estat el cap de setmana més important de l’any quant a xifres de venda del petit comerç.
A partir d’aquestes dades tant l’associació Centre Vila com l’Ajuntament de Vilafranca tenen intenció de treballar per intentar trencar amb aquesta dinàmica que s’ha anat consolidant al llarg dels últims anys.
Així ho va confirmar el regidor de Promoció Econòmica i Ocupació, Joan Manel Montfort que ha assistit a aquesta presentació de balanç. Els comerciants creuen que el sector necessita accions de dinamització que permetin apropar els visitants de la Fira del Gall als carrers del centre.
Montfort ha explicat que des de l’Ajuntament es dona suport a la iniciativa de la targeta Vilafranca comerç ja que és una proposta consolidada i útil. De fet, el regidor recorda que si no fos amb aquesta iniciativa, el petit comerç de Vilafranca difícilment podria disposar d’una targeta de fidelització.
En el registre d’operacions realitzades al llarg de tot el 2016 destaquen dues puntes de venda que coincideixen amb el Shopping Night, al juliol, i amb el Black Friday, al novembre.
Al llarg de tot l’any passat, la targeta de fidelització va registrar compres per valor de més de 4.145.000 euros, que van generar descomptes per valor de 231.600€, dels quals ja s’han aplicat 203.000€.
El sector del comerç a Vilafranca assegura que, amb les xifres a la mà, durant l’últim any s’ha pogut percebre una consolidació d’un tiquet mitjà de compra d’uns 25€. Això no permet parlar d’un repunt de l’activitat econòmica, tot i que tampoc es va a la baixa.
Actualment, un total de 130 establiments de Vilafranca estan adherits a la targeta de fidelització de Vilafranca Comerç i hi ha més de 23.000 targetes d’usuaris al carrer.