Diumenge, 22 de desembre de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca
L’Ajuntament de Sant Sadurní treballa en noves mesures per lluitar contra la pobresa energètica

L’Ajuntament de Sant Sadurní treballa en noves mesures per lluitar contra la pobresa energètica

A la capital del Cava s’han posat en marxa noves mesures per lluitar contra la pobresa energètica al municipi, en la qual ja fa temps que treballen els serveis d’Acció Social i de Medi Ambient.

La regidora d’Acció Social, Àngels Canals, explica que des de fa temps s’està treballant en diferents línies, i de forma transversal amb altres departaments, per ajudar les persones que tenen dificultats per pagar els subministraments de la llar, ja sigui fent front a les factures impagades, ja sigui fent informes acreditatius de pobresa energètica per evitar talls de subministrament, tant si ho demanen els usuaris com la mateixa companyia que subministra gas o electricitat.
A banda d’això, fa unes setmanes un agent energètic, contractat per mitjà d’un a pla d’ocupació amb l’empresa Nouset, visita les llars detectades amb problemes de pobresa energètica. L’agent estudia les factures i els consums dels usuaris d’Acció Social per integrar-hi millores, fa visites a domicili amb un kit de material que li permet comprovar si es compleixen mesures d’estalvi energètic, si els pot aconsellar noves mesures d’estalvi, si tenen tarifació social i com poden demanar-la, entre altres accions.
Recentment també s’ha enviat una carta a totes les persones majors de 75 anys de Sant Sadurní, que viuen soles o en parella i que no són usuàries de Serveis Socials, per explicar-los que rebran la visita d’un professional acreditat de l’Ajuntament que els assessorarà en l’àmbit de l’estalvi energètic i que farà un estudi de situacions de pobresa energètica al municipi.
Per això es demana a aquestes persones que tinguin preparades les factures del subministrament elèctric de l’any 2016, per tal que se’n pugui realitzar l’estudi.
Aquesta acció s’emmarca en el programa ‘Mes a prop’, per mitjà del qual cada any s’envia una carta a les persones que fan 80 anys per informar-los dels serveis socials de què poden fer ús i per detectar possibles situacions de risc.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: