L’Ajuntament engega una campanya de civisme que vol incidir en els excrements de gossos, les pintades o l’ús inadequat de les papereres
L’Alcalde de Vilafranca, Pere Regull, acompanyat pel regidor de Territori i Serveis Urbans, Josep M. Martí, i el president de la Fundació Mas Albornà, concessionària de la neteja viària a la Vila, Martí Solé, han presentat la campanya de civisme que s’ha engegat aquest dilluns.
La campanya vol incidir en quatre àmbits molt concrets, els excrements de gossos, les pintades, l’ús inadequat de les papereres i l’incompliment dels horaris de la recollida porta a porta al Centre.
Aquesta campanya vol fomentar el civisme respecte al manteniment de l’entorn urbà, responent una de les queixes principals que les associacions veïnals traslladen als responsables municipals en les diferents trobades anuals, o també en el programa “Diàlegs amb l’alcalde” de Ràdio Vilafranca.
El regidor Josep M. Martí ha avançat que la campanya anirà acompanyada de sancions, en aplicació de l’Ordenança de Civisme per part de la Policia Local, que intensificarà el control en les properes setmanes.
El president de la Fundació Mas Albornà, Martí Solé, recorda que fa 6 anys que Mas Albornà es fa càrrec de la neteja viària i ha manifestat la voluntat d’implicació de l’entitat en la campanya.
L’alcalde, Pere Regull, indica que “si no hi haguessin tants actes incívics, estalviaríem molts diners en neteja que es podríen dedicar a finalitats socials”. El pressupost de la neteja viària a Vilafranca és d’1.359.000€ i la darrera campanya de neteja de pintades, algunes en edificis patrimonials, va suposar una despesa de 35.000€.
Regull recorda que la responsabilitat de la neteja viària és compartida, entre l’administració i la ciutadania.
El regidor de Territori i Serveis Urbans ha explicat que les associacions de veïns i de comerciants han rebut informació de la campanya i s’hi ha buscat la implicació des del primer dia. Paral·lelament, en les properes setmanes dos informadors de Mas Albornà voltaran pels carrers i els comerços per fer difusió de la campanya i de l’ordenança de civisme. També es difondran anuncis televisius i radiofònics, en què els infants i la seva visió sobre els actes incívics són els protagonistes. Igualment, hi haurà rètols i cartells al carrer i el vehicles de la neteja viària aniran retolats amb la imatge de la campanya.